Zpět Mirka Teichmannová
„Nejsem celoživotní aktivní sportovkyně, ale rozhodně se snažím celý život dostatečně hýbat,“ říká 53letá Mirka. Už desítky let jezdí každý den do práce na kole. Při cestě tam a zpátky ujede denně celkem 8 kilometrů. „Jezdím skutečně za každého počasí, v mrazu i mírném dešti. Kolo nechám v garáži, jedině když je náledí. Mám strach, že bych mohla uklouznout a upadnout. Dobře vím, že pád z kola by pro mě mohl mít fatální následky.“ Mirku totiž trápí už několik let obrovské problémy se zády, bolesti jí působí artróza i časté záněty svalových úponů. Nemoc ji omezuje především v chůzi. „Kvůli bolestem nejsem schopná delší dobu stát nebo chodit delší trasy,“ vysvětluje Mirka, která se ale v žádném případě nechce vzdát veškerého pohybu, takže právě jízda na kole je pro ni ideální volbou.

Zálibu v cestování dopravními prostředky Mirka nikdy nenašla. Když může volit mezi cestou autobusem a na kole, bez váhání u ní vítězí druhá možnost: „Kolo mi dává svobodu, nejsem díky němu vázaná jízdním řádem. Jízda na kole má pro mě spoustu dalších výhod. Ráno mě zdravý vzduch dokonale probere a odpoledne si cestou z práce vyčistím hlavu, to je pro mě snad ze všeho nejdůležitější.“ Elektrokolo Apache Mirce ale nebude sloužit pouze jako dopravní prostředek na cestu do práce a z práce. Hodlá na něm podnikat i víkendové výlety: „Děti už mám velké, takže jezdím většinou sama. Bydlím v Hradci Králové, kolem města je spousta krásných a zajímavých cyklostezek, které toužím objevit a projet! Na delší výlety si totiž na svém kole netroufám. Bojím se, že kdyby mě někde na trase rozbolela záda, nedostanu se zpátky domů. Těším se, že díky elektrokolu prodloužím trasy svých výletů a objevím díky němu spoustu nových cest a míst. Jsem rozhodnutá jezdit opravdu denně a využít elektrokolo na tři sta procent.“

Mirka je profesí učitelka, ve volném čase se věnuje ještě práci výživové poradkyně, takže si uvědomuje důležitost každodenního přirozeného pohybu: „ Vím, a říkám to i svým klientům, že na spálení kalorií, udržení svalové hmoty, podporu metabolismu, zkrátka pro dobrou kondici je pohyb nenahraditelný. Po padesátce všichni cítíme, jak stárneme, čím déle se pohybem udržíme v dobré kondici, tím líp! Každá minuta v pohybu je dobrá. Svým vrstevníkům proto nejčastěji doporučuji jízdu na kole, procházky (což v mém případě bohužel nepřipadá v úvahu, nedokážu chodit delší trasy bez zdravotních komplikací), plavání, lehká protahovací cvičení, jógu.“ Padesátníci by se podle ní každopádně měli vyvarovat přílišné zátěže: „Běhání nebo cvičení v posilovně jsou vhodné pro mladší na budování svalové hmoty, ale určitě ne pro padesátníky.“
Blog
Elektrokolo je nakažlivé 07.09. 2016

Když vás něco chytne a vzbuzuje pocit radosti je to na člověku vidět. Stejně tak je to v případě elektro cyklistiky. Svým nadšeným vyprávěním o tom, jak super se mi jezdí, jsem nakazila dceru a tak jsme se vydaly společně na výlet po okolí. Obě jsme pracovně značně vytížené a proto nemáme moc příležitostí trávit spolu čas. O to víc, jsme si tento výlet užily. Ideální příležitost na to vyčistit si hlavu, přijít na jiné myšlenky a udělat něco pro své zdraví. Jak je vidět na fotkách, elektrokolo zvládá bez problémů i jízdy po polních cestách.

Problém však nastal, když jsem si jela svým tempem a dcera jedoucí na klasickém kole se mi začala vzdalovat. Prostě potřebujeme do rodiny ještě jednoho Apache !

ELEKTROKOLO = RADOST + RELAX + REHABILITACE + REDUKCE váhy :-) 19.08. 2016

Ve svých minulých zprávách jsem nepopisovala množství ujetých kilometrů, ale snažila jsem se všem, kdo moje zprávy čtou, popsat, co vše mi jízda na elektrokole přináší a jak se mi díky účasti na projektu "Apache mění život 2" život opravdu mění.

Popisovala, jak mi elektrokolo přináší RADOST, jak výborně se při jízdách RELAXUJE, jak mi Apache pomáhá při REHABILITACI nemocných zad. Dnes připojím další zkušenost a pozitivní přínos a to je  REDUKCE hmotnosti.

V podvědomí lidí je bohužel pevně zakořeněno, že hubnout budeme jen tehdy, pokud si dáme pořádně do těla, budeme běhat, intenzivně cvičit, potit se, dřít se… Opak je ale pravdou, protože nejlepších výsledků v hubnutí dosáhneme při správné (nižší) tepové frekvenci. Právě elektrokolo je tím prostředkem, kdy se toto výborně daří. Osobně jsem díky elektrokolu měla možnost si toto potvrdit. Měsíc pravidelných radostných relaxačních jízd na elektrokole vedl ke snížení celkové hmotnosti 3 kg,  z toho 2 kg tuku pryč.  Všem,  kdo chtějí zdravě zhubnout jízdu na elektrokole doporučuji.

Stylová zastávka v bistru U APACHE 16.08. 2016

Nejen kilometry je cyklista živ!

Díky elektrokolu APACHE  si  mohu vychutnat okolní cyklostezky o kterých jsem dříve jen snila. Proč? Měla jsem obavu z kopců. Teď jedu a stoupání mne již nemůže zastavit. Stačí zařadit 3 a jede to samo. Patřím mezi jezdce samotáře, klid a ticho je pro mě maximální relaxací, tak si to užívám na 200%. Vůbec mi nevadí, že schyluje k dešti, když se opřu do pedálů, dokážu v klidu dojet do bezpečí a schovat se. Prostě přidám rychlost. Zpočátku jsem byla se zvyšováním rychlosti opatrná, jezdila jsem na 1 nebo 2, ale teď si bez obav užívám větší rychlost a vychutnávám si ten neskutečný pocit.

Závěr mé dnešní cesty byl stylový v občerstvení v bistru U Apache!

Jak se stát cestou do práce obchodním zástupcem 12.07. 2016

Byla jsem velmi mile překvapená, protože dojezdový čas se zkrátil o polovinu a žádná námaha. Kopce, které jsou mojí noční můrou (viz foto) jsem vyšlápla zcela v pohodě, bez jakékoliv dřiny a pocení.

Chci se s vámi podělit o další poznatek:

Při svých krátkých vyjížďkách - do práce, na nákup, na poštu atp. se potkávám s mnoha lidmi. Denně se mi stává, že kolo nejprve pozorují z dálky, pak zblízka a pak přijdou dotazy. V podvědomí mají jakési informace, že elektrokolo existuje, ale nablízko se s ním nesetkali. Mají zafixováno, že je to sice dobrá věc, ale zatím nenašli odvahu zajít do obchodu, protože si myslí, že ještě nejsou tak staří nebo tak nemocní, aby si elektrokolo pořídili. Nebo se domnívají, že je to jen pro sportovce, kteří trhají rekordy v počtu ujetých kilometrů. A tak vysvětluji, jak elektrokolo vlastně funguje, jak se nabíjí, jak se na něm jezdí.... Do košíku jsem si už stabilně uložila katalog Apache, aby se mohli podívat i na další elektrokola.

Přeji hezké dny, M. Teichmanová

Obchodní zástupce

První den v sedle elektrokola 07.07. 2016

Abych si vyzkoušela jízdu na novém elektrokole, vydala jsem se po cyklostezce cca 12 km podél Labe. Jízda přímo luxusní, žádná spocená záda, protivítr není překážkou, protože si jen "přidám", takže se jen kochám krásným okolím a neřeším kopce přede mnou. Při krátké zastávce okukovali kolo i divoké kachny (viz. foto). Příště se vydám určitě dál, protože nohy ani záda nebolí a tahle jízda mně fakticky dobila pozitivní energií.

Mirka Teichmanová

První den v sedle elektrokola